این کتاب با ارائه یک مجموعه گزارش تحقیقی و تخصصی پیرامون تحولات جدید روابط عمومی در ایران به بررسی عملکرد یک ساله مدیران روابط عمومی در دولت نهم و انتخاب روابط عمومیهای برتر از منظر خبرنگاران میپردازد.
روابط عمومی الکترونیک، آموزش روابط عمومی و روابط عمومی در بخش خصوصی، از مباحث مورد بررسی در این کتاب است.
همچنین کتاب سال روابط عمومی ایران برای نخستین بار همراه با سه لوح فشرده ارائه میشود که شامل آثار منتخب سال 84 روابط عمومیها و برخی آثار برگزیده جشنواره روابط عمومیهای برتر سال 80 به بعد است.
این مجموعه توسط انجمن متخصصان روابط عمومی ایران منتشر میشود.